Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008

ΠΟΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ;

Τα πρώτα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής πρόγνωσης

Θεσσαλονίκη: To Cedefop, το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης, πρόκειται να ανακοινώσει, σε διεθνές συνέδριο που θα γίνει στην έδρα του στη Θεσσαλονίκη (21-22 Φεβρουαρίου), τα αποτελέσματα της πρώτης πανευρωπαϊκής πρόγνωσης για τις μελλοντικές ανάγκες σε επαγγελματικές δεξιότητες. Την εναρκτήρια ομιλία του συνεδρίου, που έχει τίτλο Skills for Europe’s future (Δεξιότητες για το μέλλον της Ευρώπης) θα πραγματοποιήσει ο Υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης.
Η πρόγνωση αναφέρεται στο πώς διαμορφώνεται η ζήτηση για δεξιότητες και επαγγέλματα έως το 2015, με βάση τις παρατηρούμενες οικονομικές και τεχνολογικές μεταβολές, όπως π.χ. τις τεχνολογικές καινοτομίες και τις τρέχουσες δημογραφικές τάσεις. Η πρόγνωση αφορά την Ευρώπη των 25 (χωρίς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία), και τη Νορβηγία και Ελβετία.

Η συγκριτική και πανευρωπαϊκή αυτή μελέτη αποκαλύπτει ότι ορισμένα από τα νέα κράτη μέλη ήδη εξελίσσονται σε οικονομίες που βασίζονται στο υψηλό επίπεδο γνώσεων του εργατικού τους δυναμικού – πράγμα που στη συνέχεια οδηγεί σε μεγαλύτερη ζήτηση για δεξιότητες συνδεόμενες με τον τομέα των υπηρεσιών. Ωστόσο, η βιομηχανία θα παραμείνει σημαντική πηγή απασχόλησης, δεδομένου ότι πολλές βιομηχανικές δραστηριότητες μετακινούνται προς τα νότια και ανατολικά της Ευρώπης. Παραμένει το γεγονός ότι σε όλους τους τομείς, και σε όλα τα επαγγέλματα, οι ανάγκες σε επαγγελματικές δεξιότητες σημειώνουν ανοδική πορεία.

Η γενική πρόγνωση των αναγκών για δεξιότητες είναι μία μόνο από τις δραστηριότητες του Skillsnet, του δικτύου του Cedefop για τον εντοπισμό των μελλοντικών αναγκών σε δεξιότητες. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα συζητηθούν τα συμπεράσματα και άλλων μεθόδων τις οποίες εφαρμόζει το Skillsnet. Οι πολλαπλές και αλληλοσυμπληρούμενες αυτές μέθοδοι έχουν στόχο να στηρίξουν τη διαμόρφωση της πολιτικής στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Οι μέθοδοι αυτές είναι:

Πρώτον, ο εντοπισμός νέων επαγγελματικών δεξιοτήτων εντός συγκεκριμένων τομέων οικονομικής δραστηριότητας (τομεακή προσέγγιση). Μέχρι το 2007 το Skillsnet είχε εξετάσει τους τομείς του τουρισμού, της νανοτεχνολογίας και της γεωργίας και τροφίμων. Το 2008 το δίκτυο θα μελετήσει τον τομέα της υγείας και του περιβάλλοντος.
Δεύτερον, το Skillsnet εξετάζει πώς προσδιορίζουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες τις μελλοντικές ανάγκες των εταιρειών τους σε δεξιότητες (επιχειρηματική προσέγγιση).

Δύο εργαστήρια που θα γίνουν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα αφιερωθούν αντίστοιχα στην τομεακή και στην επιχειρηματική προσέγγιση.

Το Δίκτυο έχει αναθέσει άλλη μία γενική άσκηση πρόγνωσης, από την πλευρά της προσφοράς δεξιοτήτων αυτή τη φορά. Αυτή η πρόγνωση, της οποίας τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν προς τα τέλη του 2008, αναμένεται να επισημάνει ανακολουθίες μεταξύ ζήτησης και προσφοράς δεξιοτήτων και να προσδιορίσει ποιες είναι εκείνες οι επαγγελματικές δεξιότητες που λείπουν σήμερα από την αγορά εργασίας.


Σχετικά με το Skillsnet
Το Skillsnet, ένα διεθνές δίκτυο ερευνητών και διαμορφωτών πολιτικής υπό την αιγίδα του Cedefop, εντοπίζει τις επερχόμενες ανάγκες σε επαγγελματικές δεξιότητες με στόχο να συμβάλει στη μείωση του χάσματος μεταξύ προσφοράς και ζήτησης δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.
Σχετικά με το Cedefop
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (Cedefop), αποκεντρωμένος οργανισμός της Ευρωπαϊκής ¨Ένωσης με έδρα τη Θεσσαλονίκη, στηρίζει τη διαμόρφωση πολιτικής στην Ευρώπη στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008

Ακαδημαϊκό - Συγγραφικό Έργο Βασίλη Γαλάνη

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγγραφικό έργο του Βασίλη Γαλάνη, επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Σταμούλη στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://www.stamoulis.gr/%CE%93%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%9D%CE%97%CE%A3-%CE%92%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%9F%CE%A3_au-739838.aspx  

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008

Η Ιδιωτική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Ενώπιον Ευκαιριών και Απειλών

Πηγή: ICAP, Συνοπτική ανάλυση Κλαδικής Μελέτης (2005)
Η Ιδιωτική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Ενώπιον Ευκαιριών και Απειλών
Η υπερβάλλουσα ζήτηση η οποία υπάρχει από χρόνια στην Ελλάδα σε συνδυασμό με τις διαφαινόμενες αλλαγές οι οποίες δρομολογούνται στο θεσμικό πλαίσιο το οποίο διέπει τη λειτουργία της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα, ιδιαίτερα για τους οργανισμούς οι οποίοι προσφέρουν μεταπτυχιακά προγράμματα και συνεργάζονται με ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα.Από την άλλη όμως πλευρά, η επέκταση της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια, οι αυξημένες δυνατότητες σπουδών στην αλλοδαπή, ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, και η πλειάδα των ελληνικών εκπαιδευτηρίων, τα οποία προσφέρουν παρόμοια προγράμματα, οξύνουν τον ανταγωνισμό, ο οποίος διεξάγεται τόσο μέσω τιμών, όσο και μέσω προγραμμάτων σπουδών, φήμης, τόπου εγκατάστασης, κλπ.Υπό τις συνθήκες αυτές, οι εξελίξεις στον κλάδο παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Μετά την ανάλυση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης, η ICAP εκπόνησε νέα κλαδική μελέτη, η οποία εξετάζει την τριτοβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση· καταγράφει τα βασικά μεγέθη, εξετάζει τις τάσεις και αναλύει τις προοπτικές του κλάδου.Δεδομένου ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση παρέχεται κυρίως από το δημόσιο, η μελέτη εξετάζει τις εξελίξεις στον τομέα αυτό. Κατά την πενταετία 1997-2002 ο αριθμός των τμημάτων ΑΕΙ αυξήθηκε από 198 σε 237 και αυτός των ΤΕΙ από 195 σε 230. Ο φοιτητικός πληθυσμός μεγεθύνθηκε από περίπου 169.000 σε 303.000, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στα ΤΕΙ. Ο αριθμός των μεταπτυχιακών φοιτητών υπερδιπλασιάστηκε φτάνοντας σε περίπου 26.000.Στην άλλη όχθη βρίσκονται τα ιδιωτικά ιδρύματα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τα οποία λειτουργούν κυρίως υπό τη μορφή εργαστηρίου ελευθέρων σπουδών (ΕΕΣ). Η ομάδα αυτή όμως, που αποτελείται από περίπου 45 ιδρύματα, δεν είναι απολύτως ομοιογενής: περιλαμβάνει ΕΕΣ που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, κυρίως βρετανικά, παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, καθώς και ανεξάρτητα εκπαιδευτήρια μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Βρίσκονται εγκατεστημένα κυρίως στην Αθήνα και προσφέρουν σπουδές σε γνωστικά αντικείμενα άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας.Παρά τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουν με το θεσμικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργούν-συνταγματική απαγόρευση ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, προσκόμματα στην εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων-η πορεία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ήταν ανοδική τα τελευταία χρόνια.Οι συνολικές πωλήσεις των κυριοτέρων επιχειρήσεων ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι οποίες δημοσιοποιούν τα οικονομικά τους αποτελέσματα, ακολούθησαν ανοδική πορεία την περίοδο 1999-2003, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 7%. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι η εκτίμηση για τις συνολικές πωλήσεις υποεκτιμά το πραγματικό μέγεθος λόγω της μη δημοσιοποίησης των οικονομικών αποτελεσμάτων πολλών επιχειρήσεων νομικών μορφών ΟΕ, ΕΕ, κλπ, και των διαφόρων μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων τα οποία λειτουργούν ως σωματεία, αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, κλπ.Από τα στοιχεία της έρευνας οικογενειακών προϋπολογισμών (ΕΟΠ) προκύπτει μία εκτίμηση για τις ιδιωτικές δαπάνες για τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η δαπάνη η οποία προκύπτει για το 2004 είναι €174,3 εκατ. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στα πλέον πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της ΕΟΠ 1998-1999 τα οποία έχουν αναχθεί σε τρέχουσες τιμές βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή για την εκπαίδευση. Οι σχετικές όμως έρευνες συχνά υποεκτιμούν τη δαπάνη και είναι επίσης πιθανό τα νοικοκυριά να δαπανούν σήμερα μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες από ότι το 1998. Ως εκ τούτου η εκτίμηση αυτή θα πρέπει να θεωρηθεί ως κατώτατο όριο της ετήσιας δαπάνης για τριτοβάθμιες εκπαιδευτικές υπηρεσίες.Οι προβλέψεις για την μελλοντική πορεία του κλάδου σχετίζονται άμεσα με τις εξελίξεις στο χώρο της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, με τις οποίες θα αναγνωρίζονται τουλάχιστον τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Κίνδυνοι για την ιδιωτική εκπαιδευτική δραστηριότητα δημιουργούνται από τη βελτίωση και περαιτέρω ανάπτυξη των δημοσίων πανεπιστημίων. Επίσης, οι δημογραφικές εξελίξεις θα επηρεάσουν την πλευρά της ζήτησης. Από την άλλη πλευρά, η αναμενόμενη ευνοϊκή μεταβολή του θεσμικού πλαισίου δημιουργεί αναμφίβολα σημαντικές ευκαιρίες. Είναι όμως πιθανό η μεταβολή αυτή να μην ωφελήσει όλες τις υπάρχουσες επιχειρήσεις. Πιθανόν να οξύνει τον ανταγωνισμό, ιδίως εάν εγκατασταθούν στην Ελλάδα αλλοδαπά πανεπιστημιακά ιδρύματα ή δημιουργηθούν ισχυροί μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί παροχής τέτοιων υπηρεσιών.
Για περισσότερη επικοινωνία:
e-mail:
vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008

Ιδιαίτερα σημαντική και ουσιαστική η απλοποίηση και ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός του Κ.Β.Σ.

Ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός και η απλοποίηση του Κ.Β.Σ., καθώς και η εξέταση ενδεχόμενης και σταδιακής κατάρησής του, όπως ανακοινώθηκε χθές κατά την πρώτη Συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, θα συμβάλλει στην απλοποίηση της οικονομικής ζωής επιτηδευματιών και επιχειρήσεων, καθώς και στη μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων.
Θετικές σαφώς επιπτώσεις θα έχει και στην αναβάθμιση του οικονομολογιστικού επαγγέλματος, εφόσον η απλοποίηση θα συμβάλλει στην περαιτέρω αξιοποίηση του οικονομολόγου - λογιστή στο πλαίσιο της οικονομολογιστικής λειτουργίας της επιχείρησης, εφόσον σε πάρα πολλές περιπτώσεις ο λογιστής μετατρέπεται σε "καταστιχογράφο" εξαιτίας ενός πολύπλοκου και σύνθετου φορολογικού κ.λ.π. περιβάλλοντος.
Ακόμη η περαιτέρω απλοποίηση και ο εκσυγχρονισμός εκτιμώ ότι θα συμβάλλει ουσιαστικά και στη διδασκαλία του αντίστοιχου μαθήματος στις παραγωγικές σχολές των Α.Ε.Ι., των Α.Τ.Ε.Ι. και των Ι.Ε.Κ. που διδάσκεται το μάθημα του Κ.Β.Σ.
Για περισσότερη επικοινωνία:
e-mail:
vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2008

Οδηγίες για Λειτουργική και Εστιασμένη πλοήγηση στα Blog μου

Λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας στα προσωπικά μου blog, καταθέτω στους visitors, απλές και λειτουργικές συμβουλές για καλύτερη πλοήγηση και αποφυγή μη απαραίτητων επισκέψεων.
1.Εφόσον επισκεφθήκατε κάποιο από τα προωπικά μου blog, και θέλετε να συνδεθείτε παράλληλα σε κάποιο άλλο, από τις συνδέσεις που σας παραπέμπουν, μπορείτε να επισκεφθείτε και τα άλλα μου blog εύκολα κάνοντας ένα κλικ, ανάλογα με την εστίαση των ενδιαφερόντων σας.
2. Μετά την επίσκεψή σας και εάν θέλετε να επιστρέψετε στην αρχική σας επιλογή, κάντε κλικ, στην ενότητα "Ποιός Είναι", και στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας στην επιλογή "Προβολή πλήρους προφίλ", και θα έχετε προβολή και πρόσβαση σε όλα τα προσωπικά μου blog, με ένα κλικ.
3.Για την αποφυγή άσκοπων επισκέψεων σε blog μου που δεν εστιάζουν στα ενδιαφεροντά σας, καταθέτω περιγραφή των πιό γνωστών blog, έτσι ώστε να βοηθήσω σε εστιασμένες επισκέψεις σας:
α.
http://e-galanis.blogspot.com/Blog με θέματα επιχειρηματικής συμβουλευτικής και consulting, εκπαίδευση προσωπικού.
β.
http://beautytherapymanagement.blogspot.com/
Blog με θέματα επιχειρηματικής συμβουλευτικής, εκπαίδευσης και ενημέρωσης για επαγγελματίες του κλάδου της Αισθητικής και φοιτητές Αισθητικής καθώς και εργαζόμενους στον κλάδο της ομορφιάς
γ.
http://e-selfmarketing.blogspot.com/
Blog με συμβουλές για θέματα σύνταξης βιογραφικού και συνοδευτικής επιστολής, συνέντευξης, διαχείρισης καριέρας, έρευνα αγοράς εργασίας.
δ. Τέλος για τα λιγότερο δημοφιλή blog μου, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
Το blog
http://e-daskalos.blogspot.com
απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες της επαγγελματικής κατάρτισης αλλά και σε σπουδαστές Ι.Ε.Κ. και φοιτητές.
Το blog
http://diaviouekpaideusi.blogspot.com
αποτελεί ένα βήμα διαλόγου για τη δια βίου εκπαίδευση και μάθηση
Και τέλος το blog
http://e-idees.blogspot.com
ένα δίαυλο τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη, διάδοση και επιχειρηματική αξιοποίηση νεών ιδεών.

Σας εύχομαι καλή και ευχάριστη πλοήγηση καθώς και κάθε προσωπική ανάπτυξη και πνευματική προκοπή.
Βασίλης Γαλάνης
H επικοινωνία κάνει καλό! Για περισσότερη επικοινωνία:
e-mail:
vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2007

Διδάξτε τους άλλους ανάλογα με τον τρόπο που ξέρουν να μαθαίνουν

Άρθρο του Βασίλη Γαλάνη, 29/10/2007, Executive Ναυτεμπορική,
Διδάξτε τους άλλους ανάλογα με τα κίνητρα που έχουν και με τον τρόπο που εκείνοι ξέρουν να μαθαίνουν!


Με το άρθρο μου αυτό, επιχειρώ να θέσω μια διαφορετική διάσταση στην ενδο επιχειρησιακή εκπαίδευση και κατάρτιση, η οποία κατά τη γνώμη μου θέλω να πιστεύω ότι θα φωτίσει κάποια πτυχές της, όπως το γιατί κάποια ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα αποτυγχάνουν ή επιτυγχάνουν σε σχέση με τη στοχοθεσία τους ή γιατί κάποια άλλα αντιμετωπίζονται με αδιαφορία από τους συνεργάτες μιας επιχείρησης, ενώ κάποια άλλα με περισσότερο ενδιαφέρον. Θέλω να πιστεύω ότι τόσο η εμπειρία μου μέσα από τη φωτιά της πράξης (ως εισηγητής εξειδικευμένων σεμιναρίων, με διδακτική εμπειρία άνω των 4.200 ωρών), όσο και η θεωρία και τα σύγχρονα διαγνωστικά εργαλεία, θα φωτίσουν τις παραπάνω πτυχές.

Οι άνθρωποι σήμερα εργάζονται για διαφορετικούς λόγους. Στο απλούστερο επίπεδο ύπαρξης εργάζονται για την επαφή και την επιβίωση. Σε περισσότερο πλούσιες κοινωνίες όμως, η επαγγελματική δραστηριότητα, πέραν της ανάγκης της επιβίωσης, ερμηνεύεται με βάση άλλες αιτίες όπως η κοινωνική θέση, η ιδιοκτησία, η ικανοποίηση, η ισχύς κλπ.
Οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν με ένα παρόμοιο τρόπο την ενδοεπιχειρησική εκπαίδευση, ανάλογο με εκείνο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την εργασία τους.
Κατ’ αυτό τον τρόπο, η συμμετοχή σε ένα ενδοεπιχειρησιακό πρόγραμμα εκπαίδευσης, δεν είναι ανεξάρτητη από τον τρόπο που ένας εργαζόμενος αντιλαμβάνεται την εργασία του, από το γιατί εργάζεται και από το πώς αντιλαμβάνεται την εξέλιξη μέσα στο χώρο εργασία του.
Πέρα από αυτό, σημαντικό ρόλο επίσης διαδραματίζει ο προσανατολισμός του εργαζόμενου ή οι στόχοι του. Ο προσανατολισμός και οι στόχοι σαφώς μπορεί να μεταβάλλονται, επομένως και τα ενδιαφέροντα του καθώς και ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τη χρησιμότητα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος.

Ακόμη, ένα πρόγραμμα ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του το ρόλο της ομάδας για κάθε συμμετέχοντα και τον παράγοντα αυτό-αντίληψη σε σχέση με την ομάδα.
Κατά την άποψή μου και ιδιαίτερα όσο αυξάνεται το budget της ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης, δηλαδή όσο αυξάνεται η εκπαίδευση της ομάδας ως επένδυσης, είναι απαραίτητο πριν την έναρξη οποιουδήποτε προγράμματος να εκτιμηθούν τα ενδιαφέροντα στην εργασία των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα , προκειμένου να εκτιμήσουμε τον προσανατολισμό των συμμετεχόντων και τα κίνητρά τους, αν μου επιτραπεί να χρησιμοποιήσω τον όρο κίνητρα με ελαστικότητα, εφόσον με τον όρο κίνητρα συμπεριλαμβάνω έννοιες όπως αξίες, προσανατολισμούς, νοοτροπίες, στόχους, ελπίδες, κ.α. σχετικά με ορισμένα χαρακτηριστικά της εργασίας.
Οι στόχοι που θεωρεί σημαντικούς στην εργασία του ένας εργαζόμενος, οι στόχοι που έχει εκπληρώσει, η ηλικία του, η επαγγελματική του κατάσταση, κ.α. στοιχεία επηρεάζουν τα εργασιακά του ενδιαφέροντα και τη στάση του απέναντι σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Επιπλέον, ένα άλλο χρήσιμο στοιχείο που πρέπει να προσδιοριστεί είναι αυτό που καλούμαι κατάσταση τρόπου μάθησης, για κάθε εργαζόμενο. Σκοπός της κατάστασης αυτής είναι να εκτιμήσει τη μέθοδο που εφαρμόζει κάθε συμμετέχων προκειμένου να μάθει κι όχι την μαθησιακή του ικανότητα. Μαθαίνουμε με διαφορετικό τρόπο κι όχι χρησιμοποιώντας την ίδια μέθοδο κι αυτό είναι καθοριστικό σε ένα πρόγραμμα ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης. Συμπερασματικά λοιπόν καταθέτω ότι όσο αυξάνεται ο προϋπολογισμός της εκπαίδευσης, θα πρέπει να αυξάνεται και η έρευνα η οποία θα πρέπει να προηγείται του σχεδιασμού οποιουδήποτε προγράμματος.

Κλείνοντας το άρθρο μου θα ήθελα να περιγράψω εντελώς ενδεικτικά, αυτό που αποκαλώ ως διαφορετικούς προσανατολισμούς στην εργασίας όπως: Άνεση, Διάρθρωση – Δομή, Σχέσεις, Αναγνώριση, Δύναμη, Αυτονομία. Οι διαφορετικοί αυτοί προσανατολισμοί σαφώς επηρεάζουν και τη στάση μας η τη συμμετοχή μας σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Ακόμη μπορούμε να διακρίνουμε τουλάχιστον τέσσερις διαφορετικές καταστάσεις τρόπου μάθησης, που επηρεάζουν σαφώς τον τρόπο που μαθαίνουμε. Άλλος μαθαίνει συσχετίζοντας, άλλος ταξινομώντας, άλλος με την πράξη, άλλος θέτοντας ερωτήματα, άλλος βασισμένος στην παρατήρηση, άλλος μέσα από ένα πιο στοχαστικό τρόπο, άλλος με τον πειραματισμό, άλλος με την εννοιολογικοποίηση, κ.λ.π. και κάποιος άλλος με ένα συνδυαστικό τρόπο.

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΡΟΠΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ:



ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ- (ΚΙΝΗΤΡΑ & Ο ΡΟΛΟΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ)-ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

ΘΕΩΡΙΑ - ΑΝΤΙΛΗΨΗ


Είναι σημαντικό να ξέρουμε πριν την εφαρμογή οποιοδήποτε προγράμματος ενδο επιχειρησιακής εκπαίδευσης, τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων στην εργασία και τον τρόπο που αυτοί μαθαίνουν. Υπάρχουν αξιόλογα εργαλεία σήμερα για τον προσδιορισμό και των δύο μεταβλητών (Διαγράμματα ενδιαφερόντων στην εργασία, κ.α.).
Κατανοώντας τα κίνητρα των συμμετεχόντων, το πως αντιλαμβάνονται το ρόλο τους στην ομάδα, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν, θα τους διδάξουμε με τον τρόπο που εκείνοι ξέρουν να μαθαίνουν.
Για περισσότερη επικοινωνία:
Mobile: 6980558496

2.Εκπαιδευτικοί στόχοι του Προγράμματος Συμπληρωματικής Κατάρτισης

Αναλυτικά στο προτεινόμενο πρόγραμμα η επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων περιλαμβάνει:
-Την εκπαίδευση στους επιστημονικούς τομείς που αφορούν απαραίτητα γνωστικά αντικείμενα της ειδικότητας για την επίτευξη ολοκληρωμένης γνώσης.
-Την ενίσχυση της διδασκαλίας σε εκείνες τις γνωστικές περιοχές οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη σημασία & ανταποκρίνονται στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες της οικονομίας και της παραγωγής.
-Την εκπαίδευση στους επιστημονικούς τομείς της ειδικότητας που αφορούν την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών με έμφαση στα γνωστικά πεδία που αφορούν την ειδικότητα (Μηχανογραφημένο Λογιστήριο- Διοικητικό και Οικονομικό Στέλεχος, Marketing).
-Την προσαρμογή στις αλλαγές που παρατηρούνται στην αγορά εργασίας και οφείλονται στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών και “εργαλείων” βασισμένων κυρίως στην πληροφορική.
-Τον τρόπο διαχείρισης της γνώσης & της διοίκησης των νέων τεχνολογιών καθώς & της αποτελεσματικής επικοινωνίας με την διοίκηση των μονάδων
-Την γενικότερη εκτίμηση της αξίας της αξιοποίησης της νέας γνώσης & των νέων τεχνολογιών στην πράξη
-Ενίσχυση των ικανοτήτων των καταρτιζομένων, που θα τους δώσουν τη δυνατότητα για ανάληψη μελλοντικών επιχειρηματικών δράσεων και πρωτοβουλιών.
-Εμπλουτισμός των μεθόδων διδασκαλίας & ενεργή συμμετοχή του καταρτιζόμενου, μέσω εργαστηρίων, βιωματικής διδασκαλίας, work shops, νέες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες που ξεφεύγουν από τους τρόπους παραδοσιακής εκπαίδευσης, νέες υλικοτεχνικές υποδομές, εργαστήρια tax –accounting, marketing, meeting room, πρότυπες αίθουσες διδασκαλίας, info kiosk εντός της αίθουσας, ενημέρωση από οικονομικό τύπο και κλαδικά μέσα συστηματικά, κ.α.
-Την πρακτική εξάσκηση στις δυνατότητες χρησιμοποίησης των αντίστοιχων μεθόδων & τον τρόπο αντιμετώπισης προβλημάτων που προκύπτουν από την χρήση της τεχνολογίας
-Την ενίσχυση και ουσιαστική αναβάθμιση της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας, την κατάργηση των εξετάσεων προόδου και των τελικών εξετάσεων εξαμήνου και την αντικατάσταση με εργασίες των καταρτιζομένων και κατάθεση διπλωματικής εργασίας.
Η αγορά εργασίας έχει ήδη προηγηθεί και αναζητεί στελέχη που θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τον ρόλο και την σημασία των νέων τεχνολογιών καθώς και την εφαρμογή τους στην καθημερινή επιχειρηματική πράξη. Αυτή η κατηγορία στελεχών δεν παράγεται σήμερα στις ειδικότητες Διοίκησης και Οικονομίας των Ι.Ε.Κ., των οποίων τα προγράμματα είναι προσαρμοσμένα στις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης, χωρίς να δίνουν έμφαση στην εφαρμογή και αξιοποίηση της γνώσης και της τεχνολογίας.

Είναι προφανές, ότι το αντίκτυπο των νέων τεχνολογιών στην αγορά εργασίας θα εντείνεται συνεχώς. Οι συνθήκες που διαμορφώνονται απαιτούν πλέον μια νέα κατηγορία διοικητικών στελεχών σε όλα τα επίπεδα της διοικητικής ιεραρχίας που θα έχουν τις δυνατότητες και ικανότητες να διαχειρισθούν και να αξιοποιήσουν την νέα τεχνολογία.
Η νέα γενιά στελεχών, θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιληφθεί τις προοπτικές στην χρήση των νέων τεχνολογιών, τον τρόπο µε τον οποίο οι εφαρμογές της πληροφορικής μπορούν να υποστηρίξουν τις δραστηριότητές τους, την επίδραση της πληροφορικής στην οργάνωση και λειτουργία των επιχειρήσεων καθώς επίσης και την αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων που δημιουργούνται από την εφαρμογή της.

Μόνο µε αυτό τον τρόπο, όπως έχει δείξει και η εμπειρία πολλών Δυτικοευρωπαϊκών Ιδρυμάτων, θα επιτύχουμε την παραγωγή ικανών στελεχών που θα είναι σε θέση να συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας των οργανισμών και επιχειρήσεων που θα τους απασχολήσουν.
Ο εκπαιδευτικός στόχος του προγράμματος συμπληρωματική κατάρτισης είναι να δημιουργήσει «έτοιμα στελέχη» ικανά να αντιλαμβάνονται και να εφαρμόζουν τις σύγχρονες τεχνολογίες διοίκησης, χρησιμοποιώντας τα αντίστοιχα εργαλεία λογισμικού & επιστημονικές μεθόδους στη λήψη αποφάσεων.
Σας προσκαλώ όλους να συζητήσουμε από κοντά για τις νέες προοπτικές που θα δώσουν στους καταρτιζόμενους και τη δυνατότητα να ταράξουν τα νερά των επιχειρήσεων με νέες ιδέες, νέους τρόπους σκέψης, νέες μεθόδους διοίκησης & αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών.
Για περισσότερη επικοινωνία:
Mobile: 6980558496